Kezdőlap > F1Vadász, Hírek, TechTár > A McLaren MP4-27-es technikai tulajdonságai

A McLaren MP4-27-es technikai tulajdonságai

2012. február 4. szombat

A McLaren volt a második csapat, amely leleplezte 2012-es versenygépét. A gárda főhadiszállásán, Wokingban rántotta le a leplet az MP4-27-ről szerdán, az AUTOSPORT című brit szaklap munkatársa, Craig Scarborough pedig aznap már jelentkezett is egy átfogó írással az új modell technikai adatairól.

Első csapatként a Caterham F1 Team mutatta be új autóját, ám sokak nemtetszését nyerte a CT01-es, mivel annak orrán egy nagy törés látható. Az új szabályok értelmében az orrkúp maximális magasságát 62,5 cm-ről 55 cm-re kellett csökkenteniük az istállóknak. Ennek oka, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) ezt nem találta biztonságosnak, ugyanis eddig az orrkúp maximális magassága feljebb lehetett, mint a pilótafülke-perem egyes pontjai. A törés oka az, hogy a váz továbbra is maradt a 62.5 cm-es magasságon, de mivel fennállt annak a veszélye, hogy egy oldalról történő ütközést követően az orrkúp eltalálhatja a versenyző sisakját, ezért az lejjebb került.

Térjünk át a McLarenre, amely nem alkalmazta ezt a nagy törést autója elején. Legelső pillantásra nekem a McLaren 2005-ös modellje jutott eszemben, amikor Jenson Button és Lewis Hamilton lerántotta a fehér vászont az MP4-27-esről. Persze nem sok hasonlóság van a két autó között, csupán az orrának az íve volt az, amiért beugrott nekem a hét évvel ezelőtti autójuk.

Juan Pablo Montoya a 2005-ös McLarennel.

A legtöbb csapat − leginkább a Ferrari − azt hangoztatta, hogy új autója nagyban el fog térni a 2011-es modelljétől. Ugyanakkor az MP4-27-esről nyugodtan el lehet mondani, hogy az MP4-26-os továbbfejlesztett változata. Természetesen mindenki az orrát figyelte az autónak először, sokan pedig nyugodtan könyvelték el, hogy nincs törés a versenygép orrán.

Az előző években a McLarenek orrai mindig alacsonyan helyezkedtek el, így érthető, miként tudtak ilyen elegánsan megfelelni a szabályoknak. Paddy Lowe, az istálló technikai igazgatója leszögezte, hogy ez az orrkoncepció tökéletesen alkalmazkodik az első futómű geometriájához.

Ha tovább haladunk az autón, észre vehetjük, hogy az U-alakú légbeömlők helyett téglalap formára váltottak a McLaren tervezői.

Lowe szerint ez a legnagyobb változtatás az új modellen elődjéhez képest. Mivel a kipufogók elhelyezkedésén is változtatott az FIA − azoknak nem lefele, hanem a hátsó szárnyak felé, felfele kell kivezetniük a kipufogógázt −, ezért az U-alakú csatorna kevésbé lett volna hatásos, mint a jelenlegi. Szaknyelven: a betiltott diffúzorok miatt komoly szigorításokat hozott az FIA, így ismét periszkóp kialakítású rendszereket láthatunk az idei évtől. A csövek végződésének minimum 20 cm-re kell elhelyezkedniük a padlólemeztől, ráadásul azoknak 10-30 fokos szögben felfele kell mutatniuk. A McLarennél ezt a lehető legalacsonyabbra helyezték, így az a hátsó szárnyakra fújva egy kis leszorítóerőt is tud majd generálni.

Vodafone McLaren Mercedes MP4-27

Az autó aerodinamikáján még több változtatást is fognak végezni a mérnökök és szerelők, valamint Lowe azt is megjegyezte, hogy a kipufogók elhelyezésén is alakíthatnak még, mivel több ötletük is van. Az első teszt előtt, ami február 7-én rajtol Jerezben, a McLaren még pályára gurul, hogy egy aerodinamikai csomagot is tesztelhessen.

Az MP4-27-est egy Mercedes-Benz FO 108Z nevű motor fogja hajtani, mely sokak szerint a mezőny legerősebb erőforrása. Természetesen a KERS-rendszer is helyet kapott a modellben, így összességében elmondható, hogy bivaly erős motor-rendszere van a McLarennek.

(forrás: AUTOSPORT.com)

  1. Még nincs hozzászólás.
  1. 2012. április 1. vasárnap - 16:38
Hozzászólás jelenleg nem lehetséges.